-
The sky is the limit: Kleine ondernemers en creativiteit boven systeemspelersmentaliteit!
Waarom ik van kleine ondernemers houd? Dat heeft meerdere grote redenen. Kleine ondernemers werken niet zo gestroomlijnd, zijn niet zo geoptimaliseerd, niet maximaal efficiënt en hebben vaak geen schaalvoordeel om bodemprijzen aan te kunnen bieden zodat jij een product van €20,- voor…
-
Grijstinten zijn rechtlijnigheid: Durven we misschien geen kleur meer te bekennen?
Moderne designs bestaan uit rechtlijnige grijstinten. Geeft deze trend misschien een breed beeld van onze eigen levensbeschouwing? Waarom ik mij dit afvraag? Omdat veel collectieve en wellicht onderdrukte gevoelens zich uiten in maatschappelijke trends en hoe onze omgeving zich ontwikkelt. Er vallen…
-
Ongelimiteerde bereikbaarheid: Gebrek aan zakelijk fatsoen en respect verdwenen
Wil je iedere minuut van de dag bereikbaar zijn? En wil je gestoord worden rond etenstijd met de vraag of je energiecontract bevalt? Niemand heeft erom gevraagd. Niemand werd op een dag wakker en zei: “Ik ga nu al mijn contactgegevens delen…
-
Digitale koevoet in Ikea bouwpakket: Recht op inzage is een bouwpakket met zelfstudie
Strict legale manier om “recht op inzage” na te leven, geeft gebruikers administratieve rompslomp zonder handleiding. Hoe grote bedrijven je recht op inzage in jouw persoonsgegevens heel letterlijk nemen en voor standaardgebruikers onbruikbare formats aanleveren. Formeel heeft het bedrijf aan je verzoek…
-
Graag een rol perkament: De ironie van privacyverzoeken met extra humor
Ben je ook bezig je digitale voetafdruk te verkleinen? Dit overleef je alleen met humor en anders niet. Zo kijkt de Lama naar privacy met humor: Een paard ruilen voor een koe Je wilt een achtergebleven e-mailadres laten verwijderen. Vervolgens vragen ze…
-
Dief in de nacht steelt gegevens: Gerechtvaardigd belang sluipt stiekem binnen
Je stemt bewust niet in met het delen van gegevens. Toch worden je gegevens legaal voor advertenties gebruikt. Hoe kan dat? Onder de noemer “gerechtvaardigd belang” zeggen bedrijven eigenlijk “mijn wens weegt zwaarder dan jouw voorkeur”. Je weigert cookies en zet daarbij…
-
Uit het oog maar niet uit het hart: Waarom jouw gegevens nooit écht weg zijn
Waarom het verwijderen van je account niet genoeg is? Je gegevens blijven hardnekkig in het systeem. ondanks je inspanning deze te wissen… Het is bijna een klassieke roman. Je bent al lang vertrokken. Uit het oog, maar niet uit het hart. Je…
-
Huismerk niet in mijn huis: Originele merken worden door huismerken verdrongen
Waarom huismerk artikelen de keuzevrijheid bedreigen? Wurgmerken van supermarkten houden klant ver weg van producent! Steeds meer originele merken worden verdrongen of zelfs vervangen door huismerken. Denk je dat de supermarkt dit uit oprechte interesse doet, of is het een wurgtactiek voor…
